Pieni hengitysharjoitus

Päivät kuluvat nopeasti. Viikko hujahtaa ohi. Pian huomaat kuukauden taas vaihtuvan. Syksy on todella saapunut ja tuonut kiireisen arjen jälleen luoksemme kesälomien rentouden jälkeen.

Varaa viisi minuuttia itsellesi joka päivä. 

Tuon viisi minuuttia voit tehdä esimerkiksi tämän rentoutusharjoituksen. Hengittäminen ja ajatuksen suuntaaminen omaan kehoon, puhdistaa ja rentouttaa. Kokeile!

Luo ympärillesi mukava ympäristö rentoutumiselle.
Luo ympärillesi mukava ympäristö rentoutumiselle.
  • Istu mukavasti, selkä suorana ja hengitä syvään muutama kerta. Voit myös maata, mikäli teet harjoituksen päivän päätteeksi juuri ennen nukkumaan menoa.
  • Hymyile ensin itsellesi. 
    Onnittele itseäsi kaikesta siitä, mitä olet tänään saavuttanut. Älä keskity siihen, mitä et ole ehtinyt tehdä, vaan juuri niihin saavutuksiin ja pieniinkin asioihin, joilla olet edistänyt työtä ja elämääsi juuri tänään.

  • Lähde nyt rentouttamaan kehoasi. 
    Vie ajatuksesi ja hengityksesi ensin jalkoihin. Ajattele jokaisen varpaan rentoutuvan, jalkapöytien, nilkkojen ja pohkeiden saavan energiaa jokaisella hengityksellä. Keskitä ajatuksesi aina täysin siihen kohtaan, jonka haluat rentoutuvan. Etene koko keho aina päälaelle saakka. Muista rentouttaa myös posket ja leukaluut. Tunne kuinka rentous valtaa koko kehosi. 

  • Hymyile jälleen itsellesi.
    Kiitä itseäsi siitä, että olet varannut tämän hetken vain itsellesi.

  • Hengitä jälleen syvään ja jatka päivääsi tai käy levolle.


Ihania hengityshetkiä,

Aija <3